Migren Tedavisi

Geleneksel Ve Tamamlayıcı Tıp

WhatsApp ile iletişime geç

İle Migren Tedavisi

“Zonklayıcı”, “Baş içinde ateş topu varmış” hissi yaratan bir ağrı olan; çoğu zaman bulantı, kusma, ışığa veya sese karşı aşırı hassasiyet ile birlikte gelen migren, yaz mevsimine denk gelen Ramazan ayında daha fazla endişeye sebep oluyor. Çünkü sıcak, uzun süre aç ve susuz kalmak, uyku düzenindeki değişiklikler en önemli migren tetikleyicileri arasında yer alıyor. Ancak migrenin ile tedavisi, bu hastalar için yeni bir çözüm yolu olabilir.

Ramazan’da daha da artan migren ağrısı için kutu kutu ilaç içmeye son! Hava sıcaklığındaki artış ve oruç, pek çok kişide baş ağrısı şikâyetlerini artırsa da uygun tedavi yöntemi ile tüm baş ağrısı tiplerinin kontrol altına alınabileceği artık biliniyor. Örneğin, ayda 3’ten fazla atak geçiren, ağrı kesici ile tedaviye yeterli cevap alınamayan migren hastalarında atakların oluşmasını engellemeye yönelik tedavisi, bu koruyucu tedavilerin arasında öne çıkıyor.

migren tedavisinde nasıl kullanılmaya başlandı? Yüzdeki kırışıklıkları yok etme amacı ile ‘botulinum toksini’() yaptıran migrenli hastaların baş ağrılarının azaldığının fark edilmesi, migren tedavisinde kullanımının yolunu açtı. Yapılan araştırmalar 3 aydan fazla bir süre boyunca, ayda 15 ya da daha fazla gün, migren karakterinde baş ağrısı olarak tanımlanan kronik migren tedavisinde uygulamasının etkili olduğu gösterdi. Bu etkinin, ’un, sinir sonlanma bölgelerinde bazı nörotransmitterlerin salınımını engellemesi yoluyla inflamatuvar ağrıyı önlemesinden kaynaklandığı düşünülüyor.

Migren tedavisinde ; alın, şakaklar, ense ve boyun bölgesine uygulanıyor Kozmetik amaçla sadece yüz bölgesinde uygulanan , migren tedavisinde bundan farklı olarak alın, şakaklar, ense ve boyun bölgelerinde belirli noktalara derialtına botulinum toksini iğne ile verilerek uygulanıyor. Çoğu durumda uygulamaların etkisi yaklaşık 3-4 ay süreceğinden tedavinin devamı için tekrarlanması gerekiyor.

Güvenilir olması için nöroloji uzmanı tarafından uygulanmalı… Amerika Birleşik Devletleri ve İngiltere’den sonra ülkemizde de onaylanmış olan kronik migren tedavisinde uygulanmasının güvenilir olması için bir nöroloji uzmanı tarafından yapılması büyük önem taşıyor.

• Eğitim Bilgileri

• Medipol Üniversitesi